Home : Softwarevoorwaarden : Klasse Definitie

Klasse

Een klasse wordt gebruikt in object georiënteerd programmeren om een ​​of meer objecten te beschrijven. Het dient als een sjabloon voor het maken of instantiëren van specifieke objecten binnen een programma. Terwijl elk object wordt gemaakt van een enkele klasse, kan één klasse worden gebruikt om meerdere objecten te instantiëren.

Verschillende programmeertalen ondersteunen klassen, waaronder Java, C + +, Doelstelling C, en PHP 5 en later. Terwijl de syntaxis van een klassendefinitie varieert tussen programmeertalen, klassen dienen hetzelfde doel in elke taal. Alle klassen kunnen variabele definities bevatten en methoden, of subroutines die kunnen worden uitgevoerd door het bijbehorende object.

Hieronder ziet u een voorbeeld van een basisdefinitie voor Java-klassen:

klasse monster
{
public static void main (String [] args)
{
String sampleText = "Hallo wereld!";
System.out.println (sampleText);
}
}

De bovenstaande klasse, genaamd Voorbeeld van een, bevat een enkele methode met de naam hoofd-. Binnen hoofd-, de variabele voorbeeldtekst is gedefinieerd als "Hallo wereld!" De hoofd- methode roept de Systeem klasse uit de ingebouwde kernbibliotheek van Java, die de out.println methode. Deze methode wordt gebruikt om de voorbeeldtekst naar de tekst af te drukken uitgang venster.

Klassen zijn een fundamenteel onderdeel van objectgeoriënteerd programmeren. Hiermee kunnen variabelen en methoden worden geïsoleerd voor specifieke objecten in plaats van toegankelijk voor alle delen van het programma. Deze inkapseling van gegevens beschermt elke klasse tegen wijzigingen in andere delen van het programma. Door klassen te gebruiken, kunnen ontwikkelaars gestructureerde programma's maken met broncode dat kan gemakkelijk worden aangepast.

NOTITIE: Hoewel klassen fundamenteel zijn in objectgeoriënteerd programmeren, dienen ze als blauwdrukken in plaats van de bouwstenen van elk programma. Dit komt omdat klassen als objecten moeten worden geïnstantieerd om binnen een programma te kunnen worden gebruikt. Constructors worden meestal gebruikt om objecten uit klassen te maken, terwijl destructors worden gebruikt om middelen vrij te maken die worden gebruikt door objecten die niet langer nodig zijn.

TechLib - Het Tech Lib computerwoordenboek

Deze pagina bevat een technische definitie van Klasse. Het verklaart in computerterminologie wat Class betekent en is een van de vele softwaretermen in het TechLib-woordenboek.

Alle definities op de TechLib-website zijn geschreven om technisch nauwkeurig te zijn, maar ook gemakkelijk te begrijpen. Als u deze Klasse-definitie nuttig vindt, kunt u ernaar verwijzen met behulp van de citatielinks hierboven.